سید علی ریاضی

آغاز کلاس نی انبان جناب آقای سید علی ریاضی از نوازندگان برجسته ی بوشهر

آغاز کلاس نی انبان توسط هنرمند گرامی جناب آقای سید علی ریاضی از نوازندگان برجسته ی بوشهر

 

سید علی ریاضی

 

بزودی در آموزشگاه موسیقی چاووش
جهت هماهنگی با دفتر چاووش تماس بگیرید. ۶۱ و ۳۶۳۲۲۲۶۰

سید علی ریاضی متولد ۱۳۶۴ بوشهر:

آهنگساز، نوازنده و مدرس نی انبان، سرپرست گروه موسیقی سینیز، موسیقی فولکلور بوشهری را از سال ۱۳۷۹ شروع کرد و در این مدت فعالیتهای چشمگیری داشته است.
شرکت در چندین جشنواره های معتبر کشور ( بین المللی فجر سال ۸۹ ، جشنواره خانات, وبلاگ نویسان, زنجان ۸۹ , زاگرس نشین کشور – بروجن سالهای ۸۸ و ۸۹ و ۹۰ تا ۹۶ ) عضو تیم تولید موسیقی بوشهری در صداسیمای بوشهر, مقام برتر تولید موسیقی بوشهری سالهای ۸۸ تا ۹۱ در صدا و سیمای بوشهر, مقام برتر موسیقی تاتر بهار آزادی و دفاع مقدس سال ۸۹ ؛ ۹۰ .
مقام برتر تکنوازی جشنواره زاگرس نشین کشور سال ۹۳ مقام دوم تکنوازی سال ۹۶
چندین اجرای متعدد در سایر نقاط کشور و مناطق پارس جنوبی و…
تولیدات موسیقیایی:
۱٫ آلبوم پیشکش سال ۱۳۸۷
۲٫ قطعه پلیسوک
۳٫ کلیپ دلشوره

یکی از ویدیو های ایشان را می توانید در اینجا ببینید:

آموزشگاه موسیقی چاووشآموزشگاه موسیقی در شیراز

نواختن ساز

نواختن ساز شما را باهوش تر می کند؟

نواختن ساز – آیا نواختن ساز ( ابزارالات موسیقی ) شما را باهوش تر می کند ؟

دانشمندان بین یادگیری موسیقی و عملکرد های اجرایی انسان ارتباط های خاصی پیدا کرده اند. مادر آلبرت انیشتین یک موسیقی دان باهوش بود که به هنگام پرورش فرزندانش در کودکی موسیقی را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کرده بود. آلبرت انیشتین نواختن ویولون را از سن ۶ سالگی آغاز کرد و در سن ۱۳ سالگی قطعات بتهون را می نواخت.

نواختن ساز

انیشتین یک بار گفت:

زندگی بدون موسیقی برای من بی معناست، من آرزوهای روزانه ام را با موسیقی زنده می کنم، زندگی ام را در واژه های موسیقی می بینم و بیش تر لحظات خوش زندگی ام را با موسیقی به دست آورده ام.

تحقیقی جدید در بیمارستان کودکان بوستون (BOSTON) آشکار ساخت بین یادگیری موسیقی و افزایش عملکرد های اجرایی در کودکان و بزرگسالان ارتباط های زیادی وجود دارد. مطالعات قبلی ارتباط بین یادگیری موسیقی و قابلیت های شناختی را تا حدودی آشکار ساخته بود، در حالی که مطالعات ناچیزی در رابطه با تاثیرات یادگیری موسیقی در سنین پایین بر روی عملکردهای اجرایی وجود داشت. عملکرد های اجرایی ( EF ) روند های شناختی اند که انسان را قادر می سازد تا اطلاعات را از منابع مختلف به سرعت کسب و پردازش کند، رفتار خود را تعدیل کند، انتخاب های خوب داشته باشد، مشکلات را حل کند و نیاز های ذهنی را برنامه ریزی و تغییر دهد.
یکی دیگر از مؤلفه های (EXECUTIVE FUNCTION) EF انعطاف پذیری شناختی است که بیانگر توانایی انطباق با تغییرات یا تغییر کارها بر اساس نیاز می باشد. دانشمندان از ام آر آی مغز در مطالعات کنترل شده ی خود استفاده کردند تا به ارتباط بیولوژیکی بین یادگیری موسیقی در سنین پایین و افزایش عملکردهای اجرایی پی ببرند .

سه فایده آموزش موسیقی بر روی مغز :

۱- موسیقی دانان در تلفیق اطلاعات مهم حاصله از طریق شنیدن، لمس کردن و دیدن توانایی فوق العاده ای دارند و این امر با یادگیری موسیقی در سنین پایین افزایش می یابد.
۲- آموزش های اولیه موسیقی و نواختن ساز قبل از سن ۷ سالگی در یادگیری و تکامل مغز تاثیرات بیش تری دارد و این سنی است که در آن فراگیری موسیقی ,کارکرد مغزکودکان را مانند مغز بزرگسالان تحت تاثیر قرار می دهد .
۳- مناطق مغزی مرتبط با خلق آثار موسیقیایی به وسیله آموزش منظم ، اتکا کمتر به کارکرد حافظه و ارتباط بیش تر در درون مغز افزایش می یابد .
مطالعه ای در تاریخ می ۲۰۱۴ در دانشگاه لیور پول نشان داد آموزش موسیقی باعث افزایش جریان خون در نیمکره چپ مغز می شود این مطالعه نشان می دهد مناطق مرتبط با موسیقی و زبان باید اشتراکات زیادی با هم داشته باشند ,همچنین این یافته ها نظریه برخی دانشمندان مبنی برافزایش مهارت های زبانی مغزبا یادگیری موسیقی را به اثبات می رساند.

در نهایت باید گفت یادگیری موسیقی می تواند دستاورد های دانشگاهی و علمی را افزایش دهد .

نویسنده: کریستوفر برگلاند – نواختن ساز

مترجم :سامان شایگان – آموزشگاه موسیقی چاووشآموزشگاه موسیقی در شیراز

Christopher Bergland
Does Playing a Musical
Instrument Make You Smarter?

برندگان مسابقه نقاشی موسیقی ۹۶

عزیزان برنده مسابقه نقاشی با عنوان موسیقی آموزشگاه موسیقی چاووش آبان ماه ۹۶

سنا شیعه زاده

موزیسین های جوان ۰۷ – سنا شیعه زاده

اجرای ترانه یه دل اینجا توسط سنا شیعه زاده از هنرجویان استاد رضا صلاحی